El Consell Comarcal acompanya organitzadors de congressos i esdeveniments, agències de viatge i premsa especialitzada per donar a conèixer els recursos turístics del Vallès Occidental

Aquests setmanes la comarca ha rebut diferents delegacions en el que s’anomena jornades de familiarització (famtrip), per a conèixer el territori i poder tenir-lo en compte a l’hora d’organitzar viatges i recorreguts, així com per poder crear productes turístics. Aquestes activitats s’engloben amb l’objectiu del Consell Comarcal del foment del turisme a la comarca.

Un d’aquests famtrips va tenir lloc el dia 28 de setembre per tal de donar a conèixer l’oferta de turisme d’arts i cultura de la comarca, concretament del municipi de Sant Cugat del Vallès. Aquesta acció es va realitzar conjuntament amb Turisme Sant Cugat i va permetre presentar l’oferta de turisme cultural a 3 agències de viatges.  Al llarg d’aquesta jornada els participants, agències de viatges,  van poder conèixer sobre el terreny l’oferta cultural de Sant Cugat del Vallès, amb l’objectiu que incloguin els seus recursos turístics a l’hora d’organitzar els seus les seves propostes d’excursions.

D’altra banda, en el marc col·laboratiu amb la Gerència de Turisme de la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme, la comarca va acollir una part del viatge de familiarització a Catalunya per associacions organitzadores de congressos i esdeveniments. La jornada de familiarització al Vallès Occidental va tenir lloc el divendres 6 d’octubre, i va discórrer en el marc de la Universitat Autònoma de Barcelona de Cerdanyola del Vallès, per tal de donar a conèixer l’oferta de turisme de reunions i congressos tant de l’espai del campus i serveis de la universitat, com l’oferta complementaria que disposa el Vallès Occidental per acollir aquests esdeveniments.

Al llarg d’aquesta jornada els participants, associacions d’àmbit nacional, van poder conèixer sobre el terreny l’oferta de la comarca per acollir esdeveniments d’aquest tipus o en concret un exemple multidisciplinari com el Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona.

D’altra banda, els dies 09 i 10 d’octubre es va dur a terme un una jornada destinada a la premsa europea especialitzada en golf, en una acció organitzada conjuntament amb la Diputació de Barcelona i amb la col·laboració de Terrassa Turisme.  Un total de 7 periodistes van poder gaudir de primera mà de l’oferta cultural i gastronòmica de Terrassa, així com una visita al Real Club de Golf El Prat.