El Ministeri de Transports i Mobilitat licita un estudi per valorar la connexió de l'R4 i l'R8 i afegir una estació a Ripollet

L'estudi informatiu per la connexió ferroviària de l'R4 i l'R8 ha d’estar enllestit en un màxim de dos anys i mig, té un pressupost d'uns 900.000 € i, en l'informe, es valorarà si és viable construir una estació de trens de Rodalies a Ripollet, integrada a l’R8.

El Ministeri de Transports i Mobilitat licita un estudi per valorar la connexió de l'R4 i l'R8 i afegir una estació a Ripollet.

El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana va licitar el passat divendres, 3 de novembre, un estudi informatiu per valorar la connexió de les línies de trens de Rodalies R4 i R8. Amb aquest estudi es pretén la unió ferroviària de les comarques del Vallès Occidental i Oriental i, a més, l’informe inclou la valoració sobre si és viable construir una estació de Rodalies a Ripollet, integrada a l’R8. Recordem que l’R4 connecta Barcelona amb Sabadell i Terrassa, mentre que la línia R8 connecta Martorell amb Granollers. L'estudi ha d’estar enllestit en un màxim de dos anys i mig i té un pressupost de 907.500 euros.

La finalitat d'aquest estudi és permetre viatjar en tren entre Sabadell i Terrassa fins a Granollers. Una unió que s'estudia sigui al voltant del centre comercial Baricentro, entre Barberà i Cerdanyola.

La licitació d'aquest contracte, ha recalcat el Ministeri, inclou la redacció d'un estudi de viabilitat de l'actuació, d'acord amb el compliment de la legislació vigent i s'emmarca en l'actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030.

Redacció ripollet.cat - DVT