El Gremi d'Hostaleria i Turisme del Vallès Occidental implementa el Canal de Denúncies amb el suport de la FIHRT i DABMEDIA

En el marc del seu compromís amb la transparència i la responsabilitat social, el Gremi d'Hostaleria del Vallès Occidental i el Barcelonès ha posat en marxa un Canal de Denúncies accessible a través del seu web corporatiu.

Aquesta eina, implementada amb el suport de la Federació Intercomarcal d'Hostaleria, Restauració i Turisme (FIHRT) i la col·laboració de DABMEDIA, permet a qualsevol persona, tant de dins com de fora de l’organització, denunciar possibles incompliments legals o irregularitats en el funcionament del gremi o dels seus membres associats.

L’entrada en vigor de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, que regula la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i la lluita contra la corrupció, obliga a totes les entitats amb més de 50 treballadors a implementar un canal de denúncies abans de l’1 de desembre de 2023. El Gremi, amb voluntat de complir amb aquesta normativa i avançar-se a les seves exigències, ja ha activat el seu Canal de Denúncies, proporcionant una via segura i confidencial per a la comunicació d'irregularitats, alhora que garanteix el respecte als drets de les persones denunciants i denunciades, d'acord amb la normativa vigent en protecció de dades.

Aquesta iniciativa suposa un pas important en la consolidació de les polítiques de transparència i bones pràctiques al sector hostaler, contribuint a la gestió ètica i responsable de les entitats associades. El Canal de Denúncies del Gremi no només compleix amb els requisits legals, sinó que també reforça la confiança dels professionals, clients i ciutadans en les institucions del sector.

El Gremi ha treballat intensament amb la FIHRT i DABMEDIA, per tal d’assegurar que el sistema implementat sigui eficient i respectuós amb la privacitat de les dades, garantint en tot moment la seguretat i la confidencialitat de la informació recollida.

La presidenta del Gremi, Jordi Moyà, ha destacat que "el Canal de Denúncies és una eina fonamental per a la transparència i la confiança en el nostre sector. Aquest compromís reforça la nostra voluntat de continuar millorant la gestió ètica de les nostres activitats."

Des del Gremi, animem totes les entitats associades a aprofitar els beneficis d’aquesta eina més enllà del simple compliment normatiu, contribuint així a un sector més transparent i responsable.