Sant Cugat inaugura un nou mural per fomentar el comerç local al municipi
L’obra, ubicada al carrer de la Lluna, reivindica el comerç de proximitat, la cultura i el patrimoni de la ciutat
Aquest dijous al matí s’ha inaugurat el nou mural de l’artista Marta Bellvehí, situat en una paret mitgera del carrer de la Lluna, cantonada amb Xerric, a tocar de l’eix comercial de la ciutat. L’obra, d’11 x 3 metres, forma part de la campanya de suport i foment del comerç local que l’Ajuntament de Sant Cugat va presentar el novembre passat.
Amb el lema “Per un Sant Cugat viu, compra amb sentit”, el mural mostra elements destacats del comerç i la vida local, com establiments de restauració i cuina autòctona, la pagesia, el mercadet dels dijous, les llibreries i la cultura. També apareixen edificis emblemàtics del patrimoni de la ciutat, com el Monestir i el Mercat Vell, reforçant la connexió entre la comunitat i l’entorn urbà.
La campanya, presentada al novembre, té com a objectiu valorar el comerç de proximitat, incentivar compres conscients i sostenibles, i donar visibilitat als establiments i oficis amb arrels històriques a la ciutat. A través de diverses iniciatives —entre les quals hi ha aquest mural—, l’Ajuntament vol fomentar la vida al centre urbà, enfortir la identitat local i promoure la interacció entre comerciants i ciutadania.
El tinent d’alcaldia de Comerç, Bernat Picornell, ha inaugurat l’obra acompanyat de representants de l’Associació Sant Cugat Comerç, del Gremi de Restauració i de l’Associació d’Artesans. Picornell ha agraït especialment la col·laboració dels propietaris de la fusteria Xerric, que han cedit la paret de la seva propietat per fer possible aquesta iniciativa.
La regidoria de Comerç té previst continuar amb aquest projecte i, pròximament, dedicar un espai en el mateix carrer a altres protagonistes del comerç i els oficis amb llarga tradició a la ciutat, com el gremi dels artesans.
Aquest mural és una nova aposta de l’Ajuntament per reforçar la vitalitat del comerç local, la cultura i el patrimoni de Sant Cugat, i promoure un model de consum més sostenible i comunitari.
